Inför resan

Nu börjar man få lite resfeber. Funderar lite på vad jag ska ta med. Om man tittar ut så är det ju otroligt vacker vintervy. Mycket snö men med välplogade isvägar - i alla fall ifrån Broby. Det knarrar när man går. Kan inte fatta att vi ska åka ner till värmen. Ja, det kan ju vara ca 50 grader skillnad. Denna bild tog jag då det var MINUS 25 grader i onsdags.

Vinterbild i Broby
Helt galet vilken kyla vi hade då. Jag var själv i huset i tisdags natt (Roffe var nere i Alingsås) och temperaturen sjönk till över MINUS 30 grader!! Det knakade, brakade och smällde i huset att man blev lite småskraj. Tänk om det skulle bli strömavbrott. Men jag klarade natten utan problem. Tittade på en bra film och hade en ficklampa, tändstickor och ett ljus vid sängen ifall att... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0